søndag den 11. august 2013

De første dage

Hej!

Så er jeg endelig ankommet til min værtsfamilie. Jeg ankom faktisk i torsdags, men det er først nu jeg har fundet overskud til at skrive lidt om de sidste par dage.

Onsdag tog jeg af sted mod lufthavnen meget tidligt, for jeg skulle være derude kl. 5. Derude fik jeg udleveret pas, billet, visum og andre kedelige dokumenter. Alle os AFS studenter blev delt i to grupper. Én gruppe til Houston og min gruppe til New York. Vi skulle mellemlande på Island, og derfra skulle vi til New York. Jeg mødte rigtig mange søde mennesker, som alle var lige så spændte som mig. Da vi landede i New York, skulle vi alle sammen igennem Immigration. Jeg var lidt nervøs for at gå igennem, for hvad nu hvis der var et eller andet jeg havde overset. Men der var ingen problemer, og da jeg kom ud på den anden side var min bagage allerede hentet af nogle af de andre. Vi tog afsked på forhånd, for vi vidste ikke rigtig hvad der skulle ske på den anden side. Nogle skulle videre med fly og andre, som mig, skulle vente på et hotel. Så vi blev kørt til et Hilton hotel hvor vi skulle vente indtil vi skulle med bus til en velkomstlejr. Min bus kørte kl. 19, og jeg var fremme ved midnat. Der var rigtig mange der skulle den samme vej, og jeg fik mig også en ven fra Chile på bussen.

Torsdag startede underlig. Vi var alle sammen trætte, og vi kendte ikke rigtig hinanden. Bortset fra de 6 italienere der var. Der var mig fra Danmark, to fra Schweiz, et par fra Japan, tre fra Thailand og seks fra Italien. Vi blev godt modtaget af en masse frivillige i DC området, og de var søde at snakke med. Vi gik igennem en masse sikkerheds regler, lidt om kultur forskelle og noget om hvad vi ville opnå med vores ophold. Dagen gik super stærkt, og pludselig ankom værtsfamilierne. Jeg kunne godt mærke på mig selv, at jeg var mega spændt på at se dem i live, fordi jeg kun havde skrevet med dem, eller set dem på Skype. Jeg var en af de sidste der blev hentet, men jeg blev hentet med stil. De kom kørende i en gul Mustang, med tag man kunne rulle ned (det gjorde vi dog ikke, fordi det begyndte at regne) Det var SÅ godt at se dem, og jeg fik et ordentlig knus fra dem begge. Gabi var på camp, så hun var ikke med. På vej hjem i bilen, gennemgik vi nogle regler og basale ting som; hvad skal jeg kalde dem? hvordan kommer jeg til skole? osv. Da vi kom hjem, fik jeg en rundtur i huset og så gik vi ud og spiste pizza. På vejen tilbage, stoppede vi og købte cupcakes (noget som jeg havde glemt allerede dagen efter, men den blev spist!) Jeg faldt i søvn med det samme!

Fredag forløb stille og roligt. Jeg stod op, spiste morgenmad, skrev i min dagbog, tænkte alt i gennem, pakkede ud, tog et bad og bare sad og kiggede. Det er et ret fedt hus. Rækkehus med to etager, og ret meget dekoreret med superhelte plakater og figurer. Super fedt og lige min stil! De har også en bog reol fyldt med Star Wars bøger! Da Gabi kom hjem fra camp, sad jeg og så på mens hun lavede lektier. Vi snakkede også lidt ind i mellem, men vi var begge to stadig lidt generte. Sidst på eftermiddagen kom en af deres venner over (hun skal bo sammen med mig på et tidspunkt, mens Gabi er på bedsteforældre besøg og Janine og Ron er i Atlanta City) Hun er rigtig sød! Hun skulle også med os til koncert om aftenen, hvor hun tog sin søn, Tyler, med. Koncerten var rigtig god. Det var to gamle kunstnere der begge sang i noget folk-pop/rock musik. Det var også rigtig fedt, fordi vi samtidig sad udenfor på picnic tæpper, spiste snacks og nød musikken. Det var både stjerne klart, og nogle gange lynede det. Det var så fedt! På vejen hjem, kørte vi uden tag og hørte højt musik. Mit hår var over det hele, men det var så sjovt! DC var selvfølgelig oplyst fordi det var sent, så det gjorde bare mit humør endnu bedre!

Lørdag var også en stille og rolig dag. Gabi og jeg stod sent op, fandt ud af hvornår Percy Jackson and The Sea of Monsters gik og tog i biografen. Filmen var rigtig god! Meget bedre end den første. Den kan varmt anbefales. Vi skulle cykle derhen, så jeg skulle bruge min bikeshare nøgle. Det gik ikke så godt. For det første var cyklen alt for høj og for det andet var der ingen fodbremse. Men da jeg skulle stille den fra mig igen, stod der to danskere ved siden af mig. Det kom bag på mig, men jeg hilste alligevel. Da vi kom hjem, var klokken allerede fem, og Janine og Ron tog af sted til et Jane Austen Ball, klædt ud selvfølgelig. Gabi faldt i søvn, og da hun vågnede klokken syv, spiste vi aftensmad og snakkede om forskellene mellem Danmark, Amerika og Mozambique (hun blev adopteret da hun var 11, så hun kan stadig huske sin familie) Jeg gik også tidligt i seng den aften

Søndag tog Janine alene i kirke, for Gabi var syg og Ron var ude og løbe. Jeg Skypede med mor, far og Laura, og så opdaterede jeg min blog. Jeg forudser at dagen i dag bliver stille og rolig, uden for meget at lave. Måske ser jeg noget Netflix, måske læser jeg en bog.

Alt i alt, er jeg meget glad for endelig at være her, og de har simpelthen været så søde ved mig. Jeg glæder mig til at finde ud af hvad der videre skal ske. Lige nu venter jeg bare!
- Emma

Ingen kommentarer:

Send en kommentar