torsdag den 12. september 2013

Quantico, hjemve og besøg!

Hej!

Den her uge har både haft sine op- og nedture, så ugen har føltes langsom, selvom når jeg ser tilbage nu, så er den fløjet af sted!

Mandag var Labor Day, så de fleste amerikanere har fri fra arbejde og skole. Så Tietjen tog mig ud til Quantico, en militærbase i Virginia. Jeg havde forventet en bygning, måske to, og en træningsbane. Men der blev jeg snydt! Hun viste mig hvor hun havde boet, hvor hun gik i skole, hvor der er hestestalde, hvor man mødtes med sine venner, og byen hvor det rygtes at de fleste på USAs 'Most Wanted' liste bor, fordi de ikke kan blive rørt - fordi det er midt i en militær base. Vi spiste frokost på McDonalds - også inde i på militær basen! - og så viste hun mig det jeg havde forventet. Det var ret trist og gråt at se på. Jeg har i hvert fald ikke lyst til at være der! Om aftenen tog vi hjem til nogle af Tietjens venner og spiste aftensmad. I mellemtiden havde vi hentet Tyler, hendes søn. Hendes venner var virkelig søde mennesker, og de lavede god mad. På vejen hjem, var der voldsom trafik, og trafiklysene var ikke i vores held. Så det tog os et par timer at komme hjem. Tyler var meget underholdende med sin skiftende britiske, syd-amerikanske og New York accent.

Tirsdag var skoledag, yay! Den gik meget godt, og jeg er endelig ved at få styr på lokalerne. Det jeg glæder mig mest til om tirsdagen, er frokost og P.E. Underligt som det lyder, så der jeg mest frem til idræt! Vi får lov til at have idræt i George Washington Universitetets sportsbygning! Der er 4 etager med kælder! Kælderen er et svømmebassin, 1. og 2. etage er fitnesshal, 3. og 4. er basket baner. Mellem 3. og 4., er der også en trackbane! Det er et virkelig fedt sportscenter, og jeg glæder mig helt vildt til at bruge det! Da jeg kom hjem, var Janine og Ron kommet hjem fra deres DragonCon i Atlanta City. De var begge trætte, og Janine var blevet syg, så de holdte sig til deres værelse. Jeg lavede lektier det meste af aftenen, og gik så i seng med hovedet fyldt med alt muligt!

Onsdag morgen vågnede jeg med en knugende fornemmelse i min mave, og uden jeg vidste hvor det kom fra, begyndte jeg at græde... Jeg kom til at tænke på hjem, mine forældre og på hvor alene jeg følte mig. Jeg havde svært ved at stå op den morgen, og da jeg endelig fik taget mig sammen til at fortælle mine værts-forældre at jeg havde det skidt, og at jeg havde hjemve, var klokken allerede mange. Janine gav mig et ordentligt kram, og så på mig med et træt blik og et lille smil (klokken var trods alt kun halv 8) "let's get some more sleep, and then we'll take you out to eat brunch and then you can go to school if you feel like it" Så kl. halv 10, tog de mig hen til en lokal diner, og vi spiste sen morgenmad. Det var rigtig dejligt at have lidt alene tid inden Gabi kom hjem, og de var rigtig søde til at få mig til at fortælle hjem, og om hvad de kunne gøre for at få det til at føles mere som hjem. Jeg fortalte dem at jeg var vant til at sidde i stuen om aftenen, ikke at sidde hver for sig i hver vores værelse. Mens Janine pakkede alle deres kostumer ud, sad jeg i en stol og læste i hendes bog (den er så god!!!!) Kl. 15 satte jeg mig nedenunder og lavede mine lektier, for jeg havde det allerede meget bedre. Mens jeg sad og lavede lektier, skrev Nada "what happened? u got me worried.. what are you doing now?" og lidt senere "Pumpkin, what's happening?" Hun er simpelthen så sød og omsorsfuld! Gabi kom også hjem fra Phoenix, så det var rigtig rart at have liv i huset efter en uge med kun Tietjen og mig. Det var super skønt og sjovt, men alligevel lidt ensomt.

Torsdag var jeg tilbage i skole, men jeg så ikke mine venner før til frokost. Jeg fik et stooort knus fra Mathias og Nada, og de andre var søde til at snakke med mig om hvordan jeg havde det, og hvad jeg havde gjort for at komme over det (for at være ærlig, så havde jeg også hjemve den morgen) Til PE blev vi sat til at løbe 1 mile på trackbanen sammen med en partner, så det gjaldt om ikke at miste pusten. Jeg dannede partner med Khala, som i forvejen snakker meget, så vi holdt en god samtale op om bøger og film som vi begge kan lide (od der er en del) Efter skole var der møde med pigernes Cross Country hold. Cross Country er langdistance løb. Der mødte jeg min danske veninde, som også skal løbe langt. Det virker til at være søde piger, og jeg glæder mig til at lære dem bedre at kende. Om aftenen var Janine, Ron og Gabi søde til at sidde nedenunder og lave hver deres ting, mens jeg lavede lektier. Sent om aftenen ankom to af deres venner som skulle overnatte til om fredagen. De sad i køkkenet, og det var rart at der foregik noget. Det er rart når de snakker, for så er der ikke så stille.

Fredag var igen normal, og forløb stille og roligt. Jeg kan ærligt talt ikke huske særlig meget, for dagene er begyndt at flyde ud i én stor masse af skole, skole, lektier, lektier, fri, fri, lektier, skole. Hvilket er rart! Jeg klager absolut ikke, for så lærer jeg at sætte pris på mine fridage! Gabo og jeg så i hvert fald en film, mens vi begge havde ansigts maske på. Sjovt! Især fordi man ikke rigtig kan bevæge sit ansigt, så det gjorde det endnu sjovere.

Lørdag blev jeg vækket af Gabi og hendes "Granny" Tina, som krammede i hendes seng. Så vi gik nedenunder for at tage godt imod dem, hendes bedsteforældre på Janines side. De var virkelig søde, og de har været i Danmark en gang. De stillede mange spørgsmål, og var rigtig søde. Lørdag var også dagen hvor jeg fik brug for mit danske! Gabi havde småsunget "Emma and whatever-his-name-is, sitting in a tree. K-I-S-S-I-N-G!" på vejen hen til cykelstativerne, bare for at være irriterende. Det var ikke en date, men hun mener at drenge og piger ikke kan hænge ud sammen uden at det er en date.  Min ven Mikkel fra turen herover, som bor på Manhattan(!!!) var i DC med sin familie pga. det Jødiske nytår. Vi mødtes foran Portrait Gallery, hvor der tidligere havde været en demonstration mod alt det der sker i Syrien. Jeg viste ham den moderne udstilling, og efterfølgende fik vi set "the star-spangled banner" deres originale flag og sluttede af med frokost. Det var sjovt at bruge mit danske igen, og det var sjovt at høre når vi begge fik puttet et "like" ind i vores sætning, eller startede vores sætning med engelsk. Det er virkelig kun noget man kan grine af. Om aftenen gik familien og jeg ud for at spise, og vi fik konstateret at det kun er en date når man holder hænder eller drengen betaler for frokost. Da vi kom hjem snakkede de voksne voksen snak om alt muligt, så Gabi og jeg gik i seng.

Søndag var Skype-dag, så jeg Skypede med Ølstykke, mens familien var i kirke. Tietjen og Tyler kom med hjem efterfølgende, men tog af sted inden aftensmaden. Jeg fik igen ros for min madlavning, og vi, Granny, Pappa, Gabi, Ron og jeg, spillede Jenga (klods-major) og Gabi tabte begge gange. De prøvede at gøre mig nervøs og urolig, men vi vikinger er fokuserede og hårde.

Siden jeg er bagud, kan jeg ligeså godt tage denne uge med!

Mandag morgen vågnede jeg på sofaen, for Mark og Autumn (vennerne fra om torsdagen) have vores værelse. Jeg tog i skole, kom hjem, lavede lektier og holdte min første lesson. Den var lidt uforberedt, fordi jeg havde fuldstændig glemt alt om det! Men jeg fik holdt en lesson om den danske kongefamilie, og hvorfor vi stadig har dem. Efter maden, udleverede Janine billeder fra Mark og Autumn, som de havde malet, som tak fordi de måtte låne vores senge. Jeg havde valgt et billede af Captain America, og River Songs og Doctor Who (nr. 11) De er så fede!! Jeg lavede også lektier den dag. Jeg laver lektier hver dag!

Tirsdag kan jeg lige så godt kalde sportsdag! Jeg havde PE hvor vi skulle lave så mange armbøjninger vi kunne (LOL) og mavebøjninger. Vi skulle desuden også løbe! Efter skole var der igen møde med Cross Country, hvor vi fik udleveret et træningsprogram vi skal følge. Vi har fri fredag og én dag i weekenden, ellers står den på løb! Så da vi snakkede om løb midt i vores Taco Tuesday, sagde Janine "hey, why don't you join us! We're going for 3 miles!" Så kl. 8 om aftenen i 30 graders varme, løb vi 2.5 mile på 30 minutter. Mine tacos syntes det var sjovt at svømme rundt, så jeg var virkelig Dårlig da vi kom hjem. Men jeg fik nogle tabletter, drak en masse vand og gik i seng.

Onsdag var en god dag, selvom min krop synes det ville være sjovt at beklage sig! Jeg tog i skole, så mine venner, klarede mig godt i geometri (jeg er begyndt at kunne forstå begreberne og ligningerne nu!) Jeg skulle egentlig have besøgt Janine på hendes arbejde, men hun blev syg i løbet af dagen, så jeg tog direkte hjem og afsluttede mit geometri projekt. Jeg fik også klaret en masse andre lektier, og tog fri for resten dagen. Jeg fik skrevet blog indlæget hér, og skrevte med nogle venner.

Som I kan se, er jeg lidt for opsat på min geometri. Jeg vil bare godt klare mig godt! Men udover det, er jeg begyndt at få venner i mine forskellige klasser, og jeg ser mindre og mindre mine udvekslingsvenner. Det er den triste del af det, men jeg møder nye hver dag!

- Emma

1 kommentar:

  1. Hi, my name is Hailey and I live in Virginia but I do go up to DC a lot :) It would be so cool to talk to you!
    email me sometime? Hakoger1998@gmail.com
    Message me on facebook, Hailey Scearce, Hampton, Virginia (My profile picture I am with a friend)

    SvarSlet