fredag den 11. oktober 2013

5K, biljagt/skyderi og Blacksburg, Virginia

Hej!

Så er jeg nået til det punkt af min rejse, hvor jeg simpelthen glemmer hvad jeg har lavet hver dag! Derfor får I fremover kun de vigtige ting der er sket i min uge, og ikke dag for dag.

Tirsdag havde jeg mit første cross country meet, en 5 kilometers rute med få bakker og smukt terræn! Klokken 3 mødte jeg mit hold i lobbyen på skolen, og så blev vi kørt i bus ud til et sted i Maryland. Da vi ankom var der både Elementary og Middle School børn som også skulle løbe. Clara introducerede mig til hendes familie, og hendes mor sagde at jeg helt sikkert må komme hjem til dem og spise noget dansk mad hvis jeg fik lyst. Jeg tager helt sikkert tilbudet op når bønner og ris bliver for kedeligt! Janine, Ron og Gabi kom for at heppe på mig, og Janine gav mig tippet om at starte hurtigt og afslutte hurtigere. Jeg startede ud hurtigt, hvilket var en fejl, for lidt efter lidt blev jeg efterladt bagude... trist. Men så kunne jeg nyde landskabet (for det savner man lidt når man bor i en storby) Da jeg nåede halvejs, stod Claras familie og heppede på mig på dansk. Det var et virkelig godt boost, og jeg hørte også min egen families råb i baggrunden. Når alt er sagt, så afsluttede jeg sidst, MEN JEG GENNEMFØRTE MIN FØRSTE 5K! Holdet lavede udstrejkninger, og så kørte vi på Silver Diner og fik morgenmad til aftensmad. YUM!

Torsdag var en dramatisk dag! Efter skole og inden cross country træning (som jeg missede, fordi min mave synes det var sjovt at rode rundt) hørte jeg to lærerer snakke om et skyderi på Capitol. Det samme øjeblik fik jeg en besked fra Janine om at hun, Gabi og Ron var okay. Jeg var forvirret, så jeg gik online og læste at der var en dame der havde prøvet at bryde ind i Det Hvide Hus, og derefter var hun kørt mod Capitol, hvor politimænd havde åbnet ild mod hende. Da jeg kom gående hjem på 3rd street, holdte der en masse biler og tv-folk. De havde alle sammen stillet op midt på vejen med udsigt til Capitol. Jeg gik undrende vidre hjem, og til aftensmaden fik jeg at vide at skyderiet var sket lige hvor 3rd street møder Constitution Avenue. Hvilket er vildt sygt, for det er lige ude foran min dør!

Fredag var en god dag fordi jeg skulle gå tidligere fra skole end alle andre. Klokken 1 tog jeg hjem og pakkede færdig til Blacksburg. Tietjen og Tyler kom og hentede Gabi og jeg, og så kørte vi til Virginia. Det var en helt utrolig smuk køretur gennem landskabet, og det var dejligt at se noget andet end bare beton skove. Der var bjerge, floder, træer og der hele var godt mærket af efterårets komme!
Vi spiste Wendy's til aftensmad, og skiftes til at vælge radiostationen i bilen. Da vi ankom, sent fredag aften, blev vi godt taget imod af Tietjens forældre som er på alder med mine egne bedsteforældre. Deres hus var propfyld med tæpper og artefakter på væggene. Vi blev fodret med chokolade, og så blev vi sendt i seng.

Lørdag stod jeg op udhvilet i min egen seng (ingen dele seng med Gabi! - bortset fra at hun kom listende ind klokken 7, fordi hun blev bange for de to hunde de har) Vi kørte ud og fik frokost på et rigtig hyggeligt lille sted. Vejret var dejligt, og stedet havde et lille band der spillede. De spillede selvfølgelig country musik, med en banjo! Da vi kom hjem igen, kørte Tietjens far hende og Tyler til en football kamp (Go Hokies!) og så tog vi andre ud og så Blacksburg. Det er en virkelig hyggelig universitets by, omkringet af bjerge og skove. Jeg overvejer næsten at komme tilbage og gå på Virginia Tech, haha! Vi spiste frokost på Starbucks, og så kørte vi hjem igen. Jeg læste 'Klokken' af HC Andersen på engelsk, bare for at genopleve min eksamen. Tietjen og Tyler kom hjem, og os børn satte os og spillede playstation. Om aftenen havde vi gæster fra hele verden. Frankrig, Jamaica, Venezuela og Chile. Det var rigtig hyggeligt, men vi børn trak os hurtigt tilbage. Da gæsterne var gået, satte Gabi og jeg os ned i stuen og zappede rundt på fjernsynet. Vi så slutningen af 'Valentines Day' og bagefter gik vi i seng.

Søndag stod vi tidligt op, for vi skulle nå at besøge Tietjens hest. Vi pakkede vores ting, og kørte så ud til gården hvor hendes hest står. Vi fik lov til at ride lidt rundt på ham, inden vi skulle hjem ad. Hjem turen syntes længere end udturen. Mest fordi det var dag, men også fordi vi stoppede hele tiden. Tyler var blevet syg. Jeg levede på snacks hele den dag, så da vi kom hjem til DC var min mave fyldt af usundt mad. Janine og Ron kom hjem ved 9-tiden og gik direkte i seng. Jeg brugte aftenen på at forberede mig på en US History test, og væres tilfreds over weekenden.

Det er torsdag i dag, og min weekend er pakket med shopping, cross country, en sleep over og afslapning. Jeg glæder mig til alt!

- Emma

Ingen kommentarer:

Send en kommentar