søndag den 27. oktober 2013

Den seneste uge og Homecoming!

Hej!

Den seneste uge har været travl. Den har været så travl, at jeg ikke kan huske hvad jeg har lavet. Jeg ved ikke helt om det er et godt eller dårligt tegn...

Fredag i sidste uge var jeg ude og købe Homecoming kjole sammen med en gruppe af mine venner. Gabi var også med, for hun havde plaget mig siden jeg kom med at hun ville være med til at vælge min kjole OG lave mit hår og make-up. Vi startede ud med frokost, for man kan ikke shoppe på en tom mave! Vi startede i Downtown DC (min yndlingsdel af byen, for den minder mig om påskeferien og atmosfæren er helt fantastisk!) med H&M og Forever 21. Det var dér jeg fandt min kjole, og alle var vilde med den. Inklusiv mig! Derefter tog vi til Georgetown (haha mor, der gik alligevel 3 måneder inden det skete!) Det er en fantastisk del af DC, men det er også problematisk uden metro. Så vi måtte gå en hel del. Da vinendelig kom frem, var alle faktisk trætte. Men der var stadig ting der skulle købes, så det blev gjordt hurtigt. Gabi tog hjem inden det blev alt for mørkt. Vi splittede alle samme op inden det blev for mørkt, og det endte med at Manuel, Patricia, Julie og jeg tog bussen til Tenleytown, en bydel. Vi piger havde en sleepover om aftenen hjemme hos Parricia. Vi spiste pizza, så film og spiste slik (Patricia havde tysk lakrids!) Vi gik i seng virkelig sent!

Lørdag stod vi sent op. Patricias værtssøstre måtte vække os adskillige gange før vi stod op. Julie viste os sangen "what does the fox say" (gad vide hvor populær den er derhjemme?) Julie og jeg tog hjem ved 12-tiden og gik forbi "rival skolen" Wilson, og snakkede lidt om hvordan det ville være at gå på den High School i stedet for Walls. På den ene side ville vi sikkert have flere amerikanske venner og på den anden side lærer vi flere kulturer på Walls. Da jeg kom hjem havde jeg omkring 3 timer før jeg skulle afsted igen. Walid havde inviteret mig til en Haunted Forrest i Maryland med hans familie. Det endte dog med at det kun var ham, mig, hans værtsfar og værtssøster. Det var super (u)hyggeligt! Vi blev lukket ind i skoven sammen med en gruppe af deres venner, og så blev vi ellers skræmt for livet! Der var overraskelser over det hele! Der var zombier, spøgelser og en hel masse andre uhyggelige mennekser der kom frem og skræmte dig. Jeg fik i hvert fald skreget på min mor... og Walid nægtede at gå vidre hvis vi ikke var i én gruppe. Efter vi kom ud tog vi en tur med en Haunted Hayride. Vi blev kørt ud til en lille "landsby" hvor alle var enten døde eller sindssyge. Jeg kunne ikke lade være med at grine, især fordi Walid var bange som en tøs! Efter Hayriden gik vi en tur i en Haunted Maze. Det var også sjovt. Jeg tror ikke det var noget der skræmte mere end fulde Rednecks med motorsave... Vi tog hjem, så jeg kunne være hjemme inden midnat. For der går mit udgangsforbud til. 

Søndag var en pænt afslappende dag. Jeg var træt efter weekenden, så jeg lavede så lidt som muligt. Jeg lavede aftensmad, lektier og Gabi øvede hår og make-up på mig. 

Mandag ha de jeg fri fra skole, så jeg havde en fridag. Igen. Jeg lavede lektier, spiste aftensmad med familien og løb en tur med Gabi rundt om Capitol. 

Tirsdag var 'Pajama Day' på vores skole. Så alle havde pyjamas på! Det var en del af 'Spirit Week' som ledte op til en Pep Rally og Homecoming om fredagen. 

Onsdag var 'Twin Day', så Manuel og jeg havde købt den samme bluse fra H&M. Der var ikke rigtig nogen der tog den dag seriøst, og så var der nogen der tog den meget seriøst. Efter skole tog jeg med Nada, Deniz og Manuel til Tenleytown bibliotek. Der fik jeg lavet mine lektier. 

Torsdag var 'Opposite Day' hvor man skulle klæde sig modsat af hvad man var. Piger var enten en dreng eller en lærer eller en mandlig lærer, der var én dreng der havde klædt sig i en kjole og en én pige der havde klædt sig som en død. Kreativt!

Fredag var 'Class Colors', så hver årgang havde sin egen farve. Senior årgangen var lilla, så jeg tog en lilla trøje på. Desværre så den blå ud i kantinen, så nogle troede at jeg var en Fresman... Efter frokost havde vi en Pep Rally i GW Universitys basketball hal. De forskellige årgange havde deres egen chant, og som Seniors gjorde vi alt hvad vi kunne for at være irriterende! Til Freshmens råbte vi "you don't even go here!" fra 'Mean Girls', til Sopmores vendte vi ryggen til og til Juniors gik vi ud fra hallen. Vores chant startede med at "Simba" blev løftet (i den her forbindelse, den mindste dreng løftet af den største dreng), og så begyndte vores chant. Der var 100% school spirit da Basketball kampene begyndte. Der blev kun spillet 'Eye of the Tiger', så efterhånden kunne Deniz, Patricia og jeg synge med. Efter skole tog jeg hjem, og Gabi gin igang med at gøre mig klar til Homecoming. Så, hele idéen med Homecoming er, at det er en fest om aftenen efter at skolens football hold har spillet deres første hjemmekamp. Det ironiske er, at vi ikke har et football hold... Vi har bare festen!
Jeg kom som en gruppe sammen med Walid, Ida (som var min gæst, fordi de ikke har et Homecoming på Duke Ellington) og Anastasiya. Vi fik taget vores billede, og så gik vi op. Jeg havde lånt et par sko af Janine (som jeg nu kan kalde mine, yay!) og hælene var virkelig høje. Så jeg tog dem af da vi begyndte at danse. Efterhånden som alle var kommet, blev der kåret Homecoming King og Queen. Jeg vandt ikke, øv. Og så skulle der "slowdance's" Dario var min partner, så vi dansede bare stille rundt. Han bedte mig om at tage mine sko af, fordi jeg var så høj. Jeg havde heller ikke tænkt mig at danse rundt i dem! Da festen var ovre, blev jeg hentet af Ron og vi kørte hjem. 

Lørdag blev jeg i min seng selvom jeg var vågen. Den var bare så varm, og huset er virkelig koldt! Gammelt hus er lig med ingen særlig god isolation. Gabi kom ind og vækkede mig og sagde at jeg skulle tage Janines 'Næbdyret Perry' pyjamas på. Hun skulle tage et billede, så hendes løbervenner vidste hvem de skulle kigge efter om søndagen. Klokken 1 tog vi i IMAX på Air & Space museet for at se en 3D film om Hubble satelitten. Det her er mest til min vidunderlige famile; Kan I huske da vi var på Kennedy Space Center i Florida, og vi kunne vælge mellem to film? Én med Leonardo DiCaprio som kommentator og én med Tom Cruise, hvir vi valgte den med Tom Cruise? Ja, i dag så jeg så den med Leonardo DiCaprio! Gabi sov godt nok under hele filmen, så det er nok sidste gang hun får lov til det. På vejen hjem købte Gabi og jeg frokost og is. (haha lol, i need money) Om aftenen tog jeg med Janine, Ron og to af deres løbevenner ud og spiste pasta og pizza. Da vi kom hjem så jeg de nyeste afsnit af Supernatural (længe leve amerikanske tv-serier!)

I morgen skal Gabi, hendes veninde og jeg ud og heppe på alle dem der løber Marine Corps Marathon. Jeg har også en spændene ting i næste weekend, og hvis jeg siger LLAP er der i hvert fald én vigtig person derude der forstår hvad jeg mener!

- Emma

Ingen kommentarer:

Send en kommentar