lørdag den 16. november 2013

Spontan shopping og Church Dance med Gabi

Hej!

I den har uge er der ikke sket særlig meget specielt. Den har været afslappende, med et par lange dage. 

Torsdag var jeg tvunget til at blive på skolen fordi jeg skulle afslutte et projekt i min Art and Design klasse. Jeg nåede akkurart at blive færdig inden vi blev smidt ud klokken 6. Da jeg var hjemme omkring kl. 7, sad familien og ventede på mig ved spisebordet. De havde alle sammen et meget seriøst ansigts udtryk i deres ansigt, så jeg smed mine ting og sagde "hvad har jeg gjordt galt?" Janine sagde "vi sender dig tilbage til Danmark" og Ron sagde "vi sender dig tilbage til 'Little China'" Gabi begyndte bare at grine, og så gik det op for mig at de bare lavede sjov. De vidste godt at jeg kom sent hjem, så de havde bare tænkt sig at lave lidt sjov med mig. Jeg kunne ånde lettet op, og klæde om til løbe tøj med et smil.
Hvert år har familien Garner et løb Thanksgiving morgen på 2 mil (bare ned til Washington Monument). Så Gabi og jeg besluttede os for at træne op til det. 
Gabi og jeg løb halvvejs til Washington Monument, som i øvrigt er ved at få fjernet rekonstruktion stativerne, og hjem. 

Fredag fik vi karakter blad tilbage, og jeg har en GPA (gennemsnit) på 3.57. Det er godt, men jeg ved ikke hvad det svarer til. Men jeg havde 4xA, A-, B og et C+. Efter skole tog jeg med Manuel og Joy ud og shoppe. Julie mødte os et par minutter efter at Joy vsr gået. Vi fandt et sted der hedder World Market, hvor man kan købe salte fisk (lakridsen, ikke en rigtig fisk...) og knækbrød! Da vi havde shoppet i et par timer, tog vi hjem. Efter vi som familie havde spist sammen (den første gang på en fredag siden jeg kom her) tog Ron os, Gabi og jeg, på Starbucks. Da vi gik hjem derfra sagde Gabi at hun elskede sin drik så meget, at de skulle opkalde den efter hende. Ron spurgte så om hun virkelig ville have at de skulle kalde den for 'Midget Spice'. Det grinte vi lidt af på vej hjem. 

Lørdag var en meget spændende dag. Jeg sov virkelig længe, og blev vækket da Ron spirgte mig om jeg ville med dem ud og spise frokost... Så vi tog på indisk/pakistansk cuisine og spiste frokost som familie. Da vi kom hjem fortsatte Gabi med sit skolearbejde, og jeg så Doctor Who. Omkring kl. 4 begyndte vi at gøre os klar til hendes første dans med kirken. 
Det var virkelig en anderledes oplevelse! Der sad voksne og holdt øje med en, musikken var lav og poppet, og alle var fint klædt i ordenligt tøj (intet over knæene, ingen lav udskæring og intet ærmeløst). Hvis man skulle 'slow dance' var det en arms længde fra hinanden, én hånd i partnerens hånd og den anden på der hvor albuen buer. Men ellers var der frit slag til snacks og vand. Jeg mødte to af Gabi's veninder, Destiny og en pige hvis navn jeg ikke kan huske. Der gik ikke mange minutter før Gabi blev inviteret til at danse, men hun var for genert så hun foreslog at han kunne danse med mig. Bagefter introducerede Destiny mig til hendes bror, Desmond, så vi kunne danse. Gabi begyndte at brokke sig over hvor kedeligt det var, at der ikke var nogen der havde spurgt hende. Så Destiny og jeg begyndte at gå på jagt så hun kunne få en at danse med, men hun stoppede os fordi hun synes det var for pinligt. Så i stedet fandt de en ny til mig! Sådan mødte jeg Chandler, som havde en tysk udvekslings student boende hos sig sidste år. 
Da dansen næsten var slut, sad jeg og nød musikken alene fordi Gabi var forsvundet. Der kom en dreng hen og spurgte mig om jeg ville danse. Selvfølgelig! Sød OG frivilig! Det første han spurgte mig da vi dansede, var om det var mig der kom fra Danmark. Jeg havde ingen anelse om hvordan han vidste det, men jeg var ligeglad. Han hed Michael og havde en butterfly. 
Inden dansen var helt slut, blev jeg mindet om at det var en kirkelig dans da vi begyndte at sige en bøn. Michael sagde den. 

Jeg synes jeg havde god succes ved dansen, og Gabi fik sin første dans med Marty, drengen jeg dansede med først. Søndag bliver ren afslapning med en løbetur og lektier. 

- Emma

Ingen kommentarer:

Send en kommentar