onsdag den 11. december 2013

Christmas tree lighting fra The Speaker's Balcony, Tree Trimming/Sleepover hos Nada og Soda, New York og den første sne!

Hej!

Sidste uge gik super stærkt! Jeg havde en god uge, med mange spændende ting. Især fordi jeg oplevede så mange ting lige efter hinanden.

Tirsdag var nok den mest interessante dag. Jeg blev taget tidligere ud af skolen, fordi jeg skulle deltage i en eksklusiv "fest" i Capitol. Fordi Janine lige nu er stationeret i DC og arbejder på kontor og i Marinen, blev hun inviteret til at se juletræet foran Capitol blive tændt fra The Speaker's Balcony. Hun måtte tage børn med, så selvfølgelig ville hun ikke have at jeg skulle misse chancen for at opleve noget så eksklusivt som dette, så hun gav mig tilladelse til at gå tidligt fra skole. The Speaker of the House, er den 3. person i rækken til at blive præsident, og fra hans balkon er det bedste udsigt over Washington DC.
Jeg elsker mit nye kamera!
Der var eksklusive små madder og snacks, en eksklusiv varm kakao bar (med skumfiduser og julestokke) Jeg fik også muligheden for at gå rundt på Capitol og tage billeder af en tom Capitol! Der var også en god mulighed for at få taget billeder af usigten og mig.
 Gabi og jeg fik også taget billede med The Speaker ham selv (jeg kan ikke huske hans navn..)
Så blev træet tændt!



























Efter træet blev tændt tog vi videre til min AFS præsentation. Jeg skulle holde fremlæggelse om Danmark, mig selv og danske jule traditioner. Den gik ret godt hvis jeg selv skal sige det, og mine venner og værtsforældre sagde også at jeg gjorde det godt!

Onsdag tog jeg med Nada og Soda hjem efter skole. Jeg var blevet inviteret til at pynte deres træ, eller som de kalder det herovre "to trim the tree" Fordi Nada og Soda bor i Bethesda, et godt stykke fra hvor jeg bor, skulle jeg tilbringe natten. Nada og Soda er begge muslimer, og har derfor aldrig pyntet juletræ, eller holdt jul. Så det var helt nyt for dem, og det var interessant at høre dem spørge om tigeren og andre eksotiske dyr havde noget med julen at gøre (deres værtsmor arbejder i den zoologiske have, så...)
Soda med hendes første juletræ!
Soda og Nada dekorerer!

Nada fandt en julekamel! Den mindede hende om hendes kamel hun engang havde

Nada og Jesusbarnet! Hun spurgte hvad en baby havde med julen at gøre...
Lørdag var den virkelig store begivenhed! (Jeg var næsten ved at sige at det var det største der var sket for mig i år, men det er ligesom om at jeg stadig er i gang med det størtste i år...)
AFS turen til New York! Giudi, Gabi, Marina og jeg blev kørt til Silver Spring, Maryland kl.5.45 om morgenen for at køre med en bus kl. 6.30 mod Manhattan. Vi var to busser fyldt med udvekslingsstudenter. Der blev sovet på vejen i bussen, og derfor var bussen stille de første to timer af køreturen. Så blev der lige pludselig spænding i luften, og folk begyndte at snakke højlydt og spise snacks og drille hinanden. Da jeg troede at der var godt en time tilbage af køreturen, fik jeg pludselig øje på The Freedom Tower i horisonten, og jeg blev så spændt at jeg begyndte at slå på Nada (Elizabeth ved alt om mig når det gælder om at være i nærheden af mig når jeg bliver spændt) Da vi kom til Mahattan, blev vi smidt af bussen tæt på Times Square. Jeg gik med min gruppe til havnen, hvor vi skulle ud og sejle rundt om Manhattan. Det var koldt, men det var det hele værd! Jeg fik set Freedom Tower, Frihedsgudinden og FN bygningen udefra (og jeg fik et glimt af det hotel vi boede på i april)
Freedom Tower

Jeg flipper stadig over at jeg har været så tæt på!

Freedom Tower og Brooklyn Bridge

FN HQ
Efter bådturen gik vi en smuttur på biblioteket, til Grand Central, til Rockefeller Center og Times Square.
Loftet i the Public Library

Ihihihihi!

Selv Empire State er blevet pyntet til jul!

Rockefeller Center var ekstremt befolket, og vi stod stille i 5 minutter fordi ingen kunne bevæge os!

Deres juletræ var ekstremt smukt!

Til min Far!

Times Sqaure var befolket og vi stod igen stille!
Søndag var dagen hvor jeg vågnede op til SNEVEJR!
Dette resulterede senere i to timers forsinkelse på min skoledag mandag, og en fridag tirsdag..
Nicolette hentede mig, og vi kørte til en jule hygge eftermiddag hos hendes veninde som har boet i Danmark. Hun havde lavet æbleskiver, glögg, vaniljekranse og klejner! Hun havde danske flag i hele hendes hus, og der var billeder fra Danmark. Det var virkelig hyggeligt, og jeg havde en hyggelig eftermiddag.

Jeg føler lidt at jeg er ved at falde af på den, når det gælder om at skrive blogindlæg... I det mindste har jeg billeder denne gang! (takket være Sandra som efterspurgte det. Så mange tak!) Jeg må til at skrive dagbog igen så jeg kan huske de sjove ting der sker. Suk... der er mange ting jeg skal nå! Tiden går alt for stærkt!!

-Emma

1 kommentar:

  1. Empire State Building er ikke blevet pyntet til jul, det er i det sydafrikanske flags farver til ære for Nelson Mandela ;)

    frederikkeusa.blogspot.dk

    SvarSlet