tirsdag den 4. februar 2014

Shopping, Church Dance og 14 grader!

Hej!

Jeg har det meget godt for tiden. Jeg hænger ud med mine venner, har sjældent skænderier med Gabi og det går godt i min værtsfamile (som jeg vil begynde at omtale som min familie, for et er de virkelig blevet)

Mandag var en helt almindelig mandag. Jeg var i skole, hvor min rigtige US HIstory lærer var kommet tilbage fra barsel, tog hjem for at læse og lave lektier, og spise aftensmad.

Tirsdag var jeg til Open Studio (som er 3 ekstra timer hvor man kan arbejde på sine kunstprojekter) Jeg blev dog ikke så længe, for Mathias blev hurtigt færdigt med sit møde med Ultimat Frisbee holdet. Vi tog til Metro Center og fik Frozen Yogurt. Det var rigtig hyggeligt at bruge lidt alene tid med en af mine ældste venner herovre!

Onsdag var jeg sammen med Nada, Mathias, Yves, Avi, Yan, Gianluca og Yuki i et bowlingcenter i Chinatown. De bowlede i et par timer, og jeg viste Nada og Avi billeder af min familie og venner. De synes det var rigtig sjovt at se billeder af mig med kort hår, og baby billeder. De var også fascinerede af hvordan Danmark så ud. Da jeg kom hjem, tog Gabi af sted til Young Womens, Janine lavede yoga og Ron arbejdede. Så jeg havde tid til at læse min bog!

Torsdag eftermiddag brugte jeg sammen med Walid, og en del andre af mine venner til Open Studio for at blive færdig med mit projekt. Det var virkelig stressende, og til sidst begyndte min hånd at krampe. Jeg nåede ikke at blive færdig, og min lærer sagde at det bare var "bad luck"! Jeg er SÅ glad for at jeg aldrig skal have ham igen!

Fredag eftermiddag tog jeg med Nada, Joy og Soda til Metro Center, hvor vi mødte Gabi og Avi i H&M. Gabi skulle have en kjole til dansen dagen efter, og jeg tilbød at tage med hende. Gabi fandt ingen kjole, men det gjorde jeg! Jeg fandt en virkelig flot kjole til 7$ (nedsat fra 70$) og købte den med det samme! Vi brugte en time i Forever 21 på et finde en kjole til Gabi, men vi fandt ikke en som var passende. Vi spiste aftensmad på Union Station, og tog derefter hjem. Gabi gik tidligt i seng, og jeg blev færdig med min bog.

Lørdag formiddag tog vi en familie udflugt til en lokal genbrugsbutik, for at lede efter kjoler til Gabi. Igen endte jeg med at finde en masse søde sommerkjoler og nederdele. Gabi fandt også en masse pæne ting, og jeg købte også to par sko. Vi tog derefter på Silver Diner, og fik en lækker frokost (de har de bedste milkshakes!) Da vi kom hjem igen, begyndte vi på et nyt puslespil. Omkring klokken fire begyndte vi at gøre os klar. Klokken 7 blev vi hentet af Jovi. En loyal chauffør for familie, når Ron og Janine ikke kan køre os. Dansen blev holdt et sted der var mindre end det første, og der var også færre mennesker. Vi blev hurtigt en del af en gruppe, og jeg mødte en pige, Emma og hendes bror TJ. Da det blev "ladies choice" spurgte jeg TJ, fordi han stod lige foran mig, og han havde venlig at forklare mig hvad ladies choice var. Vi dansede videre efter det, og da den næste sjæler kom (det var den samme sang...) trak Emma mig af sted, men vi blev stoppet da en dreng, Amdrew, spurgte mig. Han havde danset med Gabi tidligere på aftenen, og jeg havde drillet hende lidt med det. Hun var virkelig genert sidste gang vi var til en dans, men denne gang var hun modig! Til den aller sidste dans, kom en dreng, Dee, hen og spurgte om jeg vidste hvordan man dansede vals. Det måtte jeg så sige nej til, men han viste mig hvordan man gjorde. Jeg kludrede i det, men det gik fint nok!
Da vi endelig var på vej hjem (inden det fik taget os et stykke tid at få os alle samlet til et gruppe billede) kom vi forbi et sofahjørne hvor Dee sad sammen med sine venner. Han råbte "hey danish-girl" efter mig, hvorefter hans venner begyndte med "oh you're from Denmark? That's so cool! Please save me a dance for next time. We all wanted to dance with you!" Jeg blev helt smigret, og hele vejen hjem i bilen kunne jeg ikke lade være med at smile.

Søndag var vejret virkelig godt! Jeg Skypede med familien i Ølstykke, skrev med mine venner derhjemme fra, og lavede mine lektier. Hen på eftermiddagen var det 14 grader, og jeg besluttede mig for at gå en tur. Jeg var ude i næsten en time, får mit hoved begyndte at hamre. Jeg havde ikke taget vand med, så jeg begyndte min tur hjem. Der hjemme ville Ron lave nachos, så han kunne spise dem mens han så Super Bowl. Gabi og jeg lavede hver vores.

Den uge var virkelig underlig! Hver nat havde jeg en drøm om at jeg enten var hjemme, eller mine venner var med i den. Det gav mig en smule hjemvé, og jeg kan godt mærke at jeg savner en hel masse hjemme i Danmark. Jeg snakkede med Walid i dag, og vi havde begge følelsen af at vi godt bare ville bruge én time sammen med venner og familie, og så ville det være fint. Også selvom det kun er i drømme at der sker!

- Emma

Ingen kommentarer:

Send en kommentar